[O1] Czy te amortyzatory są w porządku?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • alfee
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 2583

    #26
    Zamieszczone przez BORA
    amorki z osprzętem 800zł..
    żartujesz?? :shock:

    pierwsze z brzegu http://allegro.pl/amortyzatory-gazow...544284519.html




    Tu masz EXCEL-G http://allegro.pl/kayaba-amortyzator...517816405.html
    Alfee
    Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
    Kawasaki ER5 :-)

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #27
      no niestety taka cena Ja piszę że nie trzeba

      Komentarz

      • BORA
        Ambiente
        • 2009
        • 118
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #28
        Zamieszczone przez alfee
        Zamieszczone przez BORA
        amorki z osprzętem 800zł..
        żartujesz?? :shock:

        pierwsze z brzegu http://allegro.pl/amortyzatory-gazow...544284519.html

        http://allegro.pl/amortyzatory-gazow...549749260.html
        Nie żartuje bo mam ten temat przerobiony:
        Kyb excel-g przód 180zł
        Kyb excel-g tył 140zł
        Osłony+odboje przód 50zł
        Osłony+odboje tył 50zł
        Poduszka i łożysko 40zł
        BORA aka xbora
        Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
        ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #29
          no ja za swoje dawałem 600 :|

          Komentarz

          • alfee
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 2583

            #30
            BORA, pokazujesz w temacie tylne amorki i o takich tu piszemy. A one nie kosztują 800 PLN. Zresztą nawet komplet przód/tył nie będą kosztowały 800 jak dobre się zakręcisz

            [ Dodano: Sob 16 Kwi, 11 23:38 ]
            Zamieszczone przez tom2212
            no ja za swoje dawałem 600 :|
            A ja za EXCEL-G na przód dałem 240/kpl :diabelski_usmiech
            Alfee
            Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
            Kawasaki ER5 :-)

            Komentarz

            • BORA
              Ambiente
              • 2009
              • 118
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #31
              Zamieszczone przez alfee
              BORA, pokazujesz w temacie tylne amorki i o takich tu piszemy. A one nie kosztują 800 PLN.
              Pokazałem tył bo do przodu już nie ma takiego łatwego dojścia a jak już wymianiać to myślalem o komplecie bo ładować tylko na jedną oś excele-g chyba mija się też z celem bo one są z tego co czytałem bardzo twarde. A przód chciałem żebyście ocenili po drugim filmiku

              Zamieszczone przez alfee
              Zresztą nawet komplet przód/tył nie będą kosztowały 800 jak dobre się zakręcisz
              No już się zakręciłem i niższych cen nie da rady (może kilka złotych taniej) a kupno z jakiegoś niepewnego źródła też mija się z celem..
              BORA aka xbora
              Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
              ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

              Komentarz

              • tom2212
                RS
                • 2008
                • 3892

                #32
                BORA, Na filmiku skodzina zachowuje się poprawnie Jeśli chcesz to z tyłu możesz włożyć amorki do wersji ciężarowej

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  #33
                  Zamieszczone przez BORA
                  ylko na jedną oś excele-g chyba mija się też z celem bo one są z tego co czytałem bardzo twarde.
                  Nie mija się z celem. I mylisz pojęcia. Excel-G nie są twarde. są sztywne, ale nie twarde.
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • BORA
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 118
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez alfee
                    Nie mija się z celem. I mylisz pojęcia. Excel-G nie są twarde. są sztywne, ale nie twarde.
                    My mistake oczywiście miałem na myśli sztywniejsze..

                    Zamieszczone przez tom2212
                    Co do filmiku to już chciałem iść ale karolcia mi to wybiła z głowy
                    Pozdrów Karolcie i czekam na filmik

                    Dalej czekam na jakieś sugestie innych bo na razie zdania są podzielone..
                    BORA aka xbora
                    Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                    ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                    Komentarz

                    • tryton
                      Elegance
                      • 2008
                      • 935

                      #35
                      Koledzy przecież na drugim filmie widać jak kolega buja autem i amory tłumią tak jak w książce pisze . Jedno ugięcie i fura stoi . A jak kolego amorki działają jak jedziesz , czy w czasie jazdy czujesz przy jeżdzie po nierównościach jak koła tracą kontakt z podłożem ? . Czy w trakcie pokonywania sierżantów dobiją ci amorki ? Bo jak dla mnie z tego co widać na samym filmie jest OK .

                      Komentarz

                      • Maciek Zadębie
                        Drive
                        • 2011
                        • 65

                        #36
                        Nie prościej pojechać na stację diagnostyczną i za "flaszkę" sprawdzić amorki ?
                        Takie uginanie autka nic nie daje i do niczego nie prowadzi.....
                        Pozdrawiam
                        Maciek
                        Czekałem na białego Scouta 1.8TSI.......i się doczekaliśmy...trwało to 4 m-ce
                        www.anatoliandog.pl

                        Komentarz

                        • tryton
                          Elegance
                          • 2008
                          • 935

                          #37
                          Zamieszczone przez Maciek Zadębie
                          Nie prościej pojechać na stację diagnostyczną i za "flaszkę" sprawdzić amorki ?
                          W pierwszym poście kolega pisze że na diagnostyce stwierdzili że jest OK

                          Komentarz

                          • Maciek Zadębie
                            Drive
                            • 2011
                            • 65

                            #38
                            Zamieszczone przez tryton
                            Zamieszczone przez Maciek Zadębie
                            Nie prościej pojechać na stację diagnostyczną i za "flaszkę" sprawdzić amorki ?
                            W pierwszym poście kolega pisze że na diagnostyce stwierdzili że jest OK
                            A to przepraszam,nie przeczytałem uważnie :roll:
                            Pozdrawiam
                            Maciek
                            Czekałem na białego Scouta 1.8TSI.......i się doczekaliśmy...trwało to 4 m-ce
                            www.anatoliandog.pl

                            Komentarz

                            • BORA
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 118
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #39
                              Niestety trochę mnie nie było bo ostatnio byłem bardzo zajęty ale dzisiaj mam trochę czasu więc napiszę co udało mi się ustalić

                              Powiem szczerze Panowie, że ciężki temat z tymi amorkami..

                              Szukałem na necie jakichś wytycznych jak powinny działać nowe amortyzatory ale niestety nic sensownego nie można znaleźć.

                              W minioną sobotę zacząłem więc przeglądać filmy na YouTube i szukać porównania starych zużytych amortyzatorów do nowych i oto takie rzeczy udało mi się znaleźć/ustalić.

                              1)
                              Z jednej strony koledzy Dudekken i tom2212 pomimo sprzecznych diagnoz ma 100% racji że standardowo amortyzator powinien się wysuwać szybciej niż stary i to potwierdzają poniższe filmiki.
                              Więc to co napisał kolega alfee zacytowane poniżej kuci się z powyższym
                              moje amorki tylne "wychodzą" około 1 cm na 5s i to jest po przebiegu 150 kkm. I taki stan uważam jeszcze za zadowalający
                              Ale powinien zrobić to znaaaaaaaacznie wolniej. Ten z filmiku jest martwy
                              powinien się wysuwać sam, ale robi to za szybko
                              Ten pierwszy filmik poniżej nie był dobrze opisany ale korespondowałem z chłopakiem który go nagrał i oczywiście potwierdził że nowy amortyzator na poniższym filmiku znajduje się po lewej stronie

                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_SfHkKqbl3E&feature=channel_video_title[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PKDQanpE5xg&feature=related[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JaHQyjPmMGU[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LNeBbfLz-3E&NR=1[/youtube]

                              2)
                              Z drugiej strony znalazłem takie filmiki i tu z kolei wygląda na to że kolega alfee też ma racje bo na poniższych filmikach widać jak wolno wysuwa się excel-g.. Najwidoczniej te Kayaby charakteryzują się nieco inną pracą niż standardowe amortyzatory olejowo-gazowe..

                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQ7XDfS6-8U&feature=grec_index[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qcRJM1dwUB4&feature=mfu_in_order&list=UL[/youtube]

                              3)
                              Jedno jest pewne że jak amorek się w ogóle nie wysuwa to jest do wymiany
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wvtq28FWhks&NR=1[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=X6rQ3e2U2IE&feature=related[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iPIcxUcvQ94[/youtube]
                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=O90xERJcTlY[/youtube]

                              Tu jeszcze kilka interesujących filmików które udało mi się znaleźć
                              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                              W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.



                              Wciąż nie dawało mi to spokoju bo dalej nie było jednoznacznej odpowiedzi czy mam dobre amorki czy nie więc co zrobiłem? Pojechałem pod większy market i czaiłem jakąś Octavie Combi No i po 20min podjechał chłopak identyczną Octavką jak moja :zlosnik: No to podszedłem do niego i powiedziałem że „mam nietypową prośbę, że mam identyczny samochód i mam przypuszczenie że moje amortyzatory są do wymiany i czy mógłbym sprawdzić jak zachowuje się jego samochód pod wpływem nacisku?” Oczywiście było to pewnie dla niego co najmniej dziwne pytanie (zresztą dla kogo by nie było :hmm ) ale chętnie się zgodził. Jak zacząłem naciskać jego tył samochód zachowywał się identycznie jak mój! Pytałem go czy przypadkiem auto czasem nie pływa mu przy dużych prędkościach na zakrętach i powiedział ze trochę tak. Więc to porównanie nie do końca dało mi odpowiedź na pytanie czy moje są ok bo nie mam żadnej pewności że jego były w porządku.. Chociaż podpowiedział mi że może Octavie Combi przez to że są powiedzmy „dostawczymi” samochodami mają się tak zachowywać bez obciążenia..?..

                              Brat sprawdzał też jak to wygląda u jego kolegi który tez ma Octavię Combi i mówi że jemu też tył się buja jak się naciska ale zdaniem brata ten kolega ma amorki do wymiany.

                              Brat ma VW Borę więc zawszenie ma takie samo jak w Octavii i z tego co kojarzę u niego auto jest dużo bardziej sztywniejsze.. Jak będę się z nim widział muszę to dokładnie jeszcze sprawdzić..

                              Ostatnio zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Jak przyjdę rano kiedy samochód stoi kilka godzin np. przez noc i jak bujnę mocno samochodem z tyłu to buja się KILKA RAZY góra dół.. Jak naciskam następnym razem już tego niema, samochód zachowuje się wówczas tak jak na filmiku w pierwszym poście.. Wygląda jakby amortyzator robił się po pierwszym bujnięciu sztywniejszy i amorek bardziej tłumił..

                              Zamieszczone przez tryton
                              Koledzy przecież na drugim filmie widać jak kolega buja autem i amory tłumią tak jak w książce pisze . Jedno ugięcie i fura stoi . A jak kolego amorki działają jak jedziesz , czy w czasie jazdy czujesz przy jeżdzie po nierównościach jak koła tracą kontakt z podłożem ?
                              Ciężko powiedzieć czasem jak dam ostro po gazie na 1 i 2 to włancza sie asr ale nie notorycznie i do tego nam już kiepski bieżnik w przednich oponach

                              Zamieszczone przez tryton
                              Czy w trakcie pokonywania sierżantów dobiją ci amorki ? Bo jak dla mnie z tego co widać na samym filmie jest OK
                              No jeśli zrobię to zbyt szybko to bujnięcie jest spore..

                              Kurde najlepiej byłoby porównać to z kimś kto ma nowe amorki.. Może jest jakiś chętny z Krakowa? Jutro mam wolne w pracy :bigyellow
                              BORA aka xbora
                              Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                              ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                              Komentarz

                              • Tomek_dx
                                Rider
                                • 2008
                                • 398

                                #40
                                BORA, A powiedz jeszcze jaki masz przebieg?
                                Tomek

                                Komentarz

                                • BORA
                                  Ambiente
                                  • 2009
                                  • 118
                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                  #41
                                  Trochę ponad 200k.. ale samochód był sprowadzany wiec nie wiem czy amorki były zmieniane.. z przodu na 100% są oryginalne (ale nie wiem czy pierwsze w tym samochodzie) z tyłu nabite znaczki VW (amorki Sachsa)..
                                  BORA aka xbora
                                  Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                  ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                  Komentarz

                                  • Tomek_dx
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 398

                                    #42
                                    Poczytaj forum. Z tego co ja wyczytałem większość zaleca wymianę amorów po 100tys aby auto nie zachowywało się jak łóźko wodne.

                                    Zacytuję wypowiedź kolegi kowal2002 Na pytanie czy wymianiać po 200tys odpowiedział:
                                    "chyba żartujesz z tym pytaniem po 200 000 km . Ja jak wymieniłem po ok. 60 000 km to było czuć zajebistą różnicę a wsadzałem zwykłe cywile czyli B4."

                                    Tomek

                                    Komentarz

                                    • BORA
                                      Ambiente
                                      • 2009
                                      • 118
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #43
                                      Tomek czytałem.. Przeczytałem już 2 razy temat o amorkach KLIK ale moje albo dają mylne sygnały że są dobre, albo że są złe.. :| najlepiej byłoby to porównać z kimś kto ma nowe zamontowane bo nawet porównywanie z innymi przypadkowymi octavkami tak jak napisałem powyżej nie daje pewności że jest ok bo te w innej też mogą być wyśmigane..

                                      Zamieszczone przez Tomek_dx
                                      Ja jak wymieniłem po ok. 60 000 km to było czuć zajebistą różnicę a wsadzałem zwykłe cywile czyli B4."
                                      A możesz porównać czy u Ciebie samochód po uginaniu zachowuje się tak samo jak mój w pierwszym poście czy może jest zdecydowanie bardziej sztywny? Łatwo go nacisnąć?
                                      BORA aka xbora
                                      Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                      ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                      Komentarz

                                      • Tomek_dx
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 398

                                        #44
                                        Też mam przebieg na liczniku 180tys a w rzeczywistości od 20 do 50tys większy. Byłem tydzień temu na badaniu technicznym i pokazało 70% sprawności ale to badanie można sobie wsadzić. Amory nie rozlane, jak bujnę sam autem do wraca do pozycji wyjściowej i dalej nie huśta. Ale wiem że nie jest to auto do jazdy sportowej. Na zakrętach przechyły jak na motorze tylko w drugą stronę a przy przyspieszaniu i hamowaniu buja jak łajbą na morzu Na razie kulam sie Octą po mieście z prędkościami do 80km/h ale wiem że amory powinny być już dawno wymienione.

                                        Podsumowując ori amory niby trzymają, przechodzą przeglady, jakoś tam tłumią ale auto zachowuje się jak łóżko wodne.
                                        Tomek

                                        Komentarz

                                        • BORA
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 118
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Tomek_dx
                                          Byłem tydzień temu na badaniu technicznym i pokazało 70% sprawności ale to badanie można sobie wsadzić. Amory nie rozlane, jak bujnę sam autem do wraca do pozycji wyjściowej i dalej nie huśta. Ale wiem że nie jest to auto do jazdy sportowej. Na zakrętach przechyły jak na motorze tylko w drugą stronę a przy przyspieszaniu i hamowaniu buja jak łajbą na morzu Na razie kulam sie Octą po mieście z prędkościami do 80km/h ale wiem że amory powinny być już dawno wymienione.
                                          Ale piszesz teraz o ori amorkach czy tych B4? Sam miałem kupić/już prawie zamówiłem KYB Excel-G.. podobno jest nieco sztywniej niż na B4.. u mnie na trzepakach też wychodziło coś ok 70%..
                                          BORA aka xbora
                                          Spalanie 3.7l/100km na dystansie 185km Skoda Octavia Combi I 1.9TDI (ASV) 110kM (81kW)
                                          ||Octavia 1 Combi 1.9 TDI ASV (110KM)|| => ||Octavia 2 RS Combi 2.0 TDI BMN 170KM (@204KM)||

                                          Komentarz

                                          • Marcello01
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 491
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGP 1.9 SDI 68 KM

                                            #46
                                            zamierzam zmienić tył co radzicie do kombi ? dodam że służy mi jako kombi nie tylko z wyglądu :wink:
                                            https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                                            Komentarz

                                            • tryton
                                              Elegance
                                              • 2008
                                              • 935

                                              #47
                                              Zamieszczone przez BORA
                                              Kurde najlepiej byłoby porównać to z kimś kto ma nowe amorki.. Może jest jakiś chętny z Krakowa? Jutro mam wolne w pracy
                                              Jeżeli jeszcze nie porównałeś z innym autkiem to służę swoją octavką amorki wymieniałem w zeszłym roku na wakacje . Mam założone oryginalne amorki

                                              Komentarz

                                              Pracuję...